„На фона на тази висока инфлация не мога да кажа, че има вълна от търговски измами или специфични трикове. Явление, което наблюдаваме, е постепенното намаление на грамажите, обемите или количеството на стоките. Тези неща се случват. За съжаление, те са напълно законни. По-важното е ние самите да се научим по-добре да отсяваме офертите на пазара”. Това коментира Богомил Николов от Асоциация „Активни потребители” в ефира на предаването „Твоят ден” по NOVA NEWS.
„Другото, което ми се струва много важно, е, че освен с търговските трикове и практики, инфлацията ни действа по един много лош начин, като ни кара да се лишаваме от някои стоки и услуги, защото намалява покупателната ни способност. Човек, като си направи бюджета за месеца, трябва да избере от какво да се лиши”, каза Николов.
Експертът коментира, че промоциите винаги са съществували. „При тях, ако трябва да изтъкнем нещо, което не е коректно и не е лоялно, това е когато има недостатъчна наличност. Това е практика, която винаги сме критикували през годините. Отговорът е само един- адекватни санкции. В България глобите са относително малки. Ако глобите станат процент от оборота, ще имат възпиращ ефект”.
Николов коментира, че инфлацията е сериозна и единственият отговор е държавата да автоматизира процеса на актуализация на социалните плащания. „Това са социалните помощи и пенсиите. Редно е да се заложи една формула за индексиране и това да става автоматизирано. Така хората ще знаят, че ако инфлацията е 20%, пенсията ще се актуализира с 20%”.