Най-добрата стратегия на потребителя е да сравнява, за да намери най-изгодното за себе си

Презапасяването с храна и пазаруването на промоция води до изхвърлянето на продукти и в крайна сметка не спестяваме пари. Хората трябва да се замислят дали промоцията е най-доброто в дадената ситуация.

Този съвет към потребителите отправи Богомил Николов от Асоциация „Активни потребители“ в ефира на "Събуди се" по NOVA TV.

По думите му вече има индикации, че следващата година инфлацията ще започне да намалява.

"Към момента усещането по джоба е много индивидуално, тъй като важна е покупателната способност, а не растящите цени. Проблемът идва оттам, че доходите не нарастват с темпа на цените, при социалните групи рискът от реално обедняване е най-голям", посочи още Николов.

Според него има голяма разлика между социалната и личната инфлация на хората с по-ниски доходи, тъй като продуктите, които те ползват, поскъпват повече.

И посъветва потребителите да се стараят да купуват сезонни плодове и зеленчуци, тъй като цените им варират.

"Най-важното е да сравняваме офертите при различни търговци на едни и същи продукти. Най-добрата стратегия на потребителя е да сравнява, за да намери най-изгодното за себе си, в днешно време човек дори с телефона може да направи проучване на пазара сравнително бързо, особено за стоки, който не купуваме всеки ден.", каза още Николов.