АЕЦ “Козлодуй” продължава да поставя рекорди в приходите и печалбата си. След като за първото тримесечие на годината отчете 1 млрд. лв., към деветмесечието печалбата на централата успя да надхвърли и тази сума и достигна 1,37 млрд. лв. Това е с 651 млн. повече на годишна база и основно се дължи на високите цени на електроенергийния пазар.

Именно от продажбата на ток са формирани основно приходите - 5 млрд. лв., което е с 223% повече спрямо година назад. 2,13 млрд. лв. са внесени във фонд “Сигурност на електроенергийната система”.

Още по-голяма е печалбата на Българския енергиен холдинг - 1,44 млрд. лв., което е почти двойно увеличение спрямо края на септември 2021 г. Едната причина за това е намаленият заем към ТЕЦ “Марица-изток 2”, след като предсрочно бяха погасени 550 млн. лв. Втората причина са по-големите дивиденти, получени от АЕЦ “Козлодуй” и ЕСО.

61,4 млн. лв. е печалбата на “Мини Марица-изток”, с 51,8 млн. лв. повече на годишна база. Приходите на дружеството се увеличават с 55% до 633,4 млн. лв., което се дължи на увеличения добив на въглища и по-високите им цени.

Докато през последните седем години е бил на загуба, към 30 септември тази година ТЕЦ “Марица-изток 2” отчита печалба от 773 млн. лв., отново благодарение на високите цени на произведения ток. Те увеличават приходите с 365% до 2,7 млрд. лв.

Военните заводи също продължават да трупат печалби. ВМЗ например има 66,764 млн. лв. към края на септември, докато преди година е била едва 4,75 млн. лв. Приходите от продажби са се увеличили с 212 млн. лв. и достигат 336,6 млн. Причината е нарасналото търсене на специална продукция. До края на годината трябва да се изпълнят договори и поръчки за още 120 млн. лв.

“Авионамс” също увеличава печалбата си спрямо миналата година - от 332 хил. на 511 хил. лв. Търговецът на оръжия “Кинтекс” обаче страда от усложнената военна обстановка в Украйна и сваля печалбата си от 11 на 4,6 млн. лв. на годишна база. Освен това дружеството е изгубило позициите на традиционни пазари заради силната конкуренция, Затова в момента се изпълнява спешна маркетингова стратегия за навлизане в Африка и Близкия изток.

Държавната консолидационна компания, под чиято шапка са военните заводи,отчита печалба от 20,6 млн. лв. за деветмесечието.

“Български пощи” все още обаче не могат да излязат на печалба. Към 30 септември дружеството е на загуба от 41,7 млн. лв. Като причина отново се посочва кибератаката през април, както и спирането на финансирането по мярката 60/40, тъй като дружеството вече не отговаряло на изискванията.