Възложен е за изработка проект за цяла магистрала между Русе и Маказа през Прохода на републиката
"Обходът на Габрово е изпълнен с по една лента в посока, тунелът под Шипка също е планиран само с една лента, затова твърдя, че той е планиран лошо. С такава ширина пътят няма да има нужния ефект". Това каза днес край Стара Загора служебният министър на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков в отговор на въпрос на "24 часа" дали все пак ще се строи тунелът под връх Шипка. Той допусна, че най-вероятно ще се наложи, по думите му, тунелът на бъде построен, тъй като обходният път на Габрово вече е изграден с европейски пари, но проектът за тунела вече нямало как да бъде преработен.
"Обходът на Габрово няма как да го разширят - когато правиш нещо и го проектираш към днешна дата и го правиш така, че да е негодно за следващите 10 години, се получава това. Не само е проектирано на парче, не само на парче е и построено, но и няма никаква концепция занапред. Още повече, че построеното на практика е негодно за клас автомагистрала", допълни служебният министър. Така, на парче, щял да се проектира и пътят на юг от тунела към Казанлък, което било в начална фаза.
В същото време арх. Иван Шишков припомни, че основното трасе в направлението север-юг, което е от Русе към Маказа, минава на изток от Шипка през Прохода на републиката. Затова на територията на област Стара Загора би трябвало да има още една магистрала, която да слезе от Прохода на републиката и да пресече магистралите "Тракия" и "Марица". "Това е изключително важно трасе, три магистрали, които ще се пресичат, икономически е изключително добро за региона", бе неговият коментар.
От новата магистрала между Русе и Маказа, която преди време бе наречена "Дунав - Егея", като подробен устройствен план вече сме одобрили два етапа от нея до обхода на Бяла и в момента съм възложил да започне пълното проектиране на цялата магистрала" каза още служебният министър на регионалното развитие и благоустройството.