1300 артикула повече, съвсем нови стартъп продукти и вертикално земеделие са само част от нововъведенията в обновения магазин на "Кауфланд" в Малинова долина, част от които все още не могат да се намерят в нито един друг обект на веригата в страната.

"Това е една екосистема - симбиоза между ритейл, клиент и допълнителни магазини, така че се получава one stop shop". С тези думи изпълнителният директор на "Кауфланд България" Иван Чернев обобщи концепцията на обновения супермаркет, в който са вложени над 3,2 млн. лв.

Един от основните акценти са българските продукти и разширяване на родната марка "Брей!". Тя вече включва и плодове и зеленчуци, на чиито опаковки е посочено от кой регион идват, а до тях ще се виждат снимките на производителите им. На този етап са сключени твърди договори с 11 български фермери, като с времето те ще нараснат и ще стават все по-нетрадиционни. В момента например се тестват модерни и непознати продукти като розов карфиол и лилав картоф. Те идват от Франция, но ако се приемат добре от клиентите, ще се търсят и родни производители.

Друга тенденция, въведена в магазина в Студентски град, е вертикалното земеделие - ултрасвежи билки, които се отглеждат на място. Две седмици 560 растения растат пред очите на клиентите без тор, пръскания, в затворена среда, спестявайки емисии от транспорт и замърсяване на почвата. Билките могат да се консумират до 3-4 дена след закупуването или да се засадят у дома.

Непосредствено след мини оранжерията е първият в България стартъп корнер, на който могат да се намерят нови продукти на български производители, които още не са се наложили на пазара. На първо време там са подредени разнообразни артикули - от книги, през био чипсове до шоколадови чашки.

"Кауфланд" и пекарна "Квас-квас" пък са обединили усилия, за да предложат пресни печива и хлябове, които чудесно могат да се комбинират с новото предложение - пиле на грил. За първи път в България в магазин на веригата има уред за опушване на месо и риба на място. Процесът отнема 20 минути - достатъчно, за да може клиентът да си напазарува, да се върне и да си вземе пушено пилешко, свинско или пуешко. Рибният асортимент също е разширен, като е обособен и специален суши бар.

Сезонни продукти се обноявяват в целия магазин - и био, и при месата, и при алкохолните напитки, които вече са изложени в нови регали с дисплеи и лед осветление.

Младите посетители на филиала са една от причините тук да се разположат и 8 нови каси за самообслужване, които допринасят за по-бързо и лесно пазаруване. След тях са и допълнителните обекти, които завършват концепцията за one stop shop - аптека, банка, зоомагазин, химическо чистене, каса за плащане на сметки.

Изживяването обаче не се изчерпва единствено в самия филиал - до него вече има чисто нова детска площадка със специално проектирани съоръжения. "Яденето на сезонни плодове и зеленчуци е здравословно и помага на околната среда", гласи един от надписите върху пейките на площадката, които имат за цел да образоват децата в здравословен начин на хранене и опазване на природата. "Искам да споделя моята радост - инициативата на район "Студентски" се осъществи с подкрепата на "Кауфланд". Доскоро тук имаше само диворастяща растителност, а сега - площадка и трайни насаждения", заяви кметът на район "Студентски" Петко Горанов.