„Извършвайки се ремонти на Централна гара, е възможно да се е получило обръщане на стрелката под подвижния състав“. Това коментира в предаването „Тази сутрин“ инж. Бойчо Скробански, държавен инспектор по разследване и ръководител на Националния борд за разследване на произшествия в железопътния транспорт.
На 26 декември бързият влак от Бургас за София дерайлира на Централна гара, удряйки стълб и прекъсвайки контактната мрежа. Инцидентът е станал, докато влакът е преминавал през стрелка.
„При подготовката на маршрута всички стрелки са заключени. Стрелката механически не е била заключена. Вероятно е станало някакво прехвърляне“, уточни той.
„В момента гарата е на ръчно управление. С трите съседни гари – Захарна фабрика, Север и Подуяне, комуникацията се извършва с телеграми“, допълни инж. Скробански.
Новите локомотиви и новите системи на тях ще минимизират рисковете и ще ограничат човешкия фактор, подчерта той.
За жп инцидента в Пирот той каза, че тяхната инфраструктура е много близка до нашата. В участъка, в който е станало произшествието, предстои да се извърши подновяване и модернизиране. "При нас участъкът до Драгоман ще бъде изцяло подновен, а при тях – от Ниш до Цариборд“, посочи инж. Бойчо Скробански.
Според него е възможно предоверяването в инфраструктурата да е изневерило.