Площта на всички ритейл паркове в България, която до края на 2021 г. е била около 100 хил. квадратни метра, в края на 2022 г. вече е стигнала 300 хиляди квадрата. Това се твърди в доклад на консултантската компания “Кушман енд Уейкфийлд/Фортон”. Прогнозата е през следващите 2 г. площта на тези паркове да се увеличи с още 50%, с което този тип търговски площи повтарят бума на моловете отпреди 15-18 години.
В бройката обаче влизат само онези паркове, в които отдаваемата площ е над 5 хиляди квадрата, иначе те са много повече. Това обикновено е комплекс от сгради на един или два етажа, разположени в общ двор и помещенията се заемат от търговски вериги.
През последната година негативният ефект от пандемията напълно е отшумял и в този тип търговски обекти усилено навлизат брандове предимно от съседните държави, които са в средния ценови клас най-вече в категорията на облеклата и обувките, казва Йорданка Великова, експерт “Търговски площи” в компанията.
Площите в молове също постепенно се запълват след отлива по време на пандемията, но разликата в размера на наемите между моловете и ритейл парковете е същественна. В моловете наемите се движат между 25 евро на квадратен метър в провинцията до 35 евро за по-големите в столицата. В ритейл парковете минимумът е около 8-10 евро на квадратен метър, а максимумът - 12 евро.