Нарасналото потребителско търсене на луксозни автомобили и повишените цени са спомогнали за увеличението на печалбата на "Мерцедес-Бенц" (Mercedes-Benz) през миналата година, предаде ДПА.
Приходите са се увеличили с 12 на сто до 150 милиарда евро, което е растеж спрямо 133,8 милиарда евро (142 милиарда долара), реализирани през 2021 г., съобщи германският автомобилостроител в годишния си доклад, публикуван днес.
Печалбата, която се разпределя на акционерите от продължаващи дейности, е нараснала до 14,5 милиарда евро или 13,55 евро на акция спрямо 10,7 милиарда евро или 10 евро на акция преди година.
Продажбите на водещия германски автомобилостроител са се повишили с 12 на сто през 2022 г. Компанията е доставила малко по-малко автомобили на търговци на дребно, но продажбите на едро са нараснали с около 5 на сто.
Продажбите на водещи модели като Ес-Клас (S-class), автомобили на отлично представящата се дъщерна фирма А Ем Ге (AMG) и луксозната марка "Майбах" (Maybach) са се повишили.
В резултат на това годишната печалба на компанията преди лихви и данъци и корекции за еднократни разходи е нараснала с 20 на сто до 20,66 милиарда евро.
Очаква се управителният съвет на компанията да предложи дивидент от 5,2 евро на акция, което е увеличение спрямо 5 евро на акция миналата година, предаде БТА.
"Мерцедес" прогнозира, че продажбите на групата за 2023 г. ще са на равнището от предходната година.
Коментирайки резултатите, компанията обяви: "Мерцедес-Бенц груп" през първата година след отделянето на "Даймлер трак" (Daimler Truck) продължава трансформацията си на фона на геополитическите и макроикономически предизвикателства. Силните резултати подчертават подобрената доходност, въпреки че пандемията от КОВИД-19 и трудностите по веригите за доставки на полупроводници и последиците от руската инвазия в Украйна продължават да засягат бизнеса".
Еднократните постъпления от отделянето на бизнеса на "Даймлер трак" са увеличили печалбата на групата до над 23 милиарда евро през 2021 г.