Ритейлърът продължава да изпълнява своята One Stop Shopping концепция с още повече стоки и услуги на едно място

Ако има сфера, която да отразява като огледало всички социални и исторически процеси и вълнения на хората, това е пазаруването. Начинът, по който избираме да си доставим всичко нужно – от храна до забавления, е абсолютно показателен и за начина, по който живеем.

Това почти аксиоматично правило е добре познато на големите вериги и част от изследванията, които те правят на своята аудитория, обхващат именно клиентското изживяване.

Икономия на време и пари

В последните години на запад се очертава един много ясен интерес, свързан с улесняване на пазаруването „на живо“. По данни на Американската асоциация на ритейлърите над 70% от потребителите предпочитат да пазаруват „всичко на едно място“, защото това им спестява време и пари, помага им да са по-организирани и ги кара да се чувстват по-уверени в избора си.

През последните години най-големият ритейлър у нас Kaufland България постепенно реализира своята One Stop Shopping стратегия, която е насочена към буквалното отваряне на вратите на хипермаркетите за различни бизнеси. С това компанията оптимизира пространствата си, като същевременно предоставя на клиентите си максимален избор от стоки и услуги на едно място и на един паркинг.

Към момента вътре в хипермаркетите на Kaufland, както и на територията на паркингите им, броят на търговските обекти надвишава 500, като общата инвестиция на ритейлъра за последните 2 години е над 40 млн. лева. Над 36 000 кв. м е общата застроена площ на всички допълнителни търговски площи, като 26 000 от тях са разположени вътре в магазините. 46 са браншовете, които са представени във всички 63 хипермаркета в страната – oт aптeĸи и мecтa зa плaщaнe нa битoви cмeтĸи, пpeз cпeциaлизиpaни мaгaзини зa дoмaшни любимци, дpoгepии, мaгaзини зa oбyвĸи и мecтa зa xpaнeне.

През 2023 г. компанията планира да превърне още 13 свои хипермаркета в места не само за пазаруване, но и в центрове за цялостно преживяване.

От хипермаркет до социално средище

„Когато планираме какво още да предложим на нашите клиенти и как да обогатим микса от допълнителни стоки и услуги, които им предлагаме вътре в магазините ни и на паркингите, ние винаги започваме от тях, от нашите клиенти. Нашата One Stop Shopping стратегия поставя в центъра очакванията, нагласите и интересите на потребителите от различните населени места и спрямо тях ние подбираме най-подходящия микс от услуги и продукти, които да им предоставим. Планирането за всеки отделен филиал е уникално и именно в тази уникалност се крие и успехът на стратегията. Клиентите ни харесват добавената стойност, която получават при нас и магазините ни се превръщат в истински социални центрове“, коментира Петя Владимирова, член на Управителния съвет на Kaufland България и директор „Централни отдели“ в компанията.

Петя Владимирова, член на Управителния съвет на Kaufland България и директор „Централни отдели“ в компанията
Петя Владимирова, член на Управителния съвет на Kaufland България и директор „Централни отдели“ в компанията

Тя дава пример с проект за изграждане и ремонт на детски площадки, който стартира през миналата година. „Към момента сме изградили 2 общински детски площадки в кв. „Малинова долина“ и кв. „Горубляне“ в София и една собствена вътрешна вертикална детска площадка в хипермаркет Kaufland - Трошево във Варна.

В същия магазин в продължение на повече от 2 месеца реализирахме съвместен проект с Държавния куклен театър във Варна и 11 недели артистите играеха постановки вътре в магазина ни. Спектаклите бяха напълно безплатни за клиентите ни. Интересът беше огромен.

Десетки деца идваха на събитията и за много от тях това беше първи досег с театралното изкуство. Ето това е един от многото примери за социалната добавена стойност на нашата One Stop Shopping стратегия“, казва Петя Владимирова.

Вертикална детска площадка, модерен streetfood, ритейл парк

Партньорската мрежа на ритейлъра надвишава 130 представители на бизнеса. За голяма част от тях Kaufland е надежден партньор от стъпването им на пазара, помагайки им да растат и да се развиват.

В трудните времена на пандемията от COVID-19 веригата застава плътно зад своите партньори и днес с гордост обявява, че не е изгубила нито един от тях. Напротив, непрекъснато разраства броя им.

Най-новото партньорство, с което Kaufland България обогатява своя One Stop Shopping, е със създателите на кулинарния столичен комплекс Quartal. Специално за хипермаркет Kaufland - Крива река в София те разработват третата си streetfood концепция – Quartal Station.

„Партньорството ни със създателите на Quartal е знаково за нас, защото пряко кореспондира със значението, което имат нашите хипермаркети за живота в градовете. Качествен пазар в модерна обстановка, вкусна сготвена храна, срещи с приятели, нови спомени – превръщането на обикновеното пазаруване в преживяване е същинската цел на цялостната трансформация на магазините на Kaufland България от обикновени хипермаркети в модерни търговски центрове“, подчертава още Петя Владимирова.

В началото на април ритейлърът планира да отвори официално и първия си ретейл парк у нас - в Сандански. Там на общ паркинг със съществуващия магазин Kaufland врати ще отворят Mat Star и PEPCO, както и българската верига аптеки „Витаня”. Общата търговска площ на парка ще надвиши 5000 кв. м.