При новата “петица” BMW маха ръцете на водача от волана при автономното шофиране
Новото BMW серия 5 ще позволи на шофьора да сменя лентите само като погледне в едно от страничните огледала. Функцията ще се включва само когато колата е на автопилот. Вече не е необходимо да се използва лостчето за мигачите, въпреки че това остава като резервен елемент. Новата технология ще се появи на “петицата” от осмо поколение и електрическия i5, които трябва да бъдат представени в края на май.
С финалните настройки на асистиращите системи и окачването първото BMW i5 вече се движи по финалната права на процеса на подготовка за серийното производство. Няколко седмици преди световната премиера вече е ясно, че
това ще е напълно електрически модел
плюс другите ни познати варианти на задвижване. С иновативното си управление на страничната динамика BMW серия 5 ще издигне на още по-високо ниво типичния баланс между спортен дух и комфорт. Изживяването от автоматизираното шофиране достига до ново измерение с асистента за магистрали, който постоянно поема контрола на дистанцията и кормилното управление и за първи път извършва смяна на лентата чрез активиране с поглед.
Новото BMW серия 5 седан поставя стандарти и в сегмента и с всеобхватния избор от системи за автоматизирано шофиране и паркиране. Камерите с висока разделителна способност, изключително прецизните радарни сензори от най-ново поколение на BMW, както и настроените съвършено след безбройни тестови километри софтуерни приложения създават предпоставките за уникално изживяване от автоматизираното шофиране с иновативни акценти, които допълнително повишават сигурността и комфорта.
В САЩ и Канада и за първи път в Германия опционалният помощник за шофиране Professional
ще включва и асистент за автомагистрали, който може да се използва при скорости до 130 км/ч
Веднъж активирана, системата не само поема контрола на дистанцията, но и задачите по управлението, необходими за водене в лентата, докато водачът може да отпусне ръцете си в удобна позиция и да се концентрира напълно върху наблюдението на околността и пътната обстановка. Вече няма да е необходимо шофьорът да държи ръцете си на волана, за да работи автопилотът.
Бдителността на водача се следи с помощта на камера. Тя създава и предпоставките за други иновации, като смяната на лентата само с поглед. По този начин тази комфортна функция се издига до едно ново ниво на взаимодействие между човека и автомобила.
При поглед към страничното огледало автомобилът стартира смяна на лентата и автоматично поема необходимите за това движения на волана и адаптирането на скоростта до 130 км/ч, когато водачът потвърди това и пътната обстановка го позволява. Чисто визуален жест допълва досегашното докосване на лостчето на мигача, което се запазва като алтернатива.
През последната година BMW i5 премина през разнообразна изпитателна програма не само по покрити със сняг и заледени пътища, но и в региони с екстремна жега и сух въздух, както и в градското движение, по автомагистрали и подбрани тестови писти. Финалните настройки на всички свързани с изживяването при шофиране компоненти бяха извършени в Южна Франция. При тях е гарантирано и винаги ситуативното управление на интегрирания кръговрат на отоплението и охлаждането с топлинна помпа за задвижването, високоволтовата батерия и интериора на BMW i5. Предвиждащото топлинно управление на високоволтовата батерия
създава предпоставките за бързо и ефективно зареждане
на бързи зарядни станции с прав ток.
Резултат от гъвкавата технология на задвижването на новото BMW 5, която за първи път позволява избор между класически двигател с вътрешно горене, рlug-in хибридни системи и чисто електрическо задвижване, е големият диапазон по отношение на теглото на автомобила. Като върхов модел на семейството ще е напълно електрическият BMW i5 M60 xDrive (със среден разход на ток 21,2 – 17,9 квтч/100 км), серийно оборудван с адаптивно окачване Professional с амортисьори с електронно управление.
Управлението на страничната динамика на BMW от актуалното девето поколение, което за пръв път ще се използва при новото BMW 5 седан, е базирано на новоразработена, всеобхватно свързана логика на управлението. За определяне на идеалната твърдост на амортисьорите тя ползва всички налични данни като обороти на колелата, ъгъл на завъртане на волана, странично и надлъжно ускорение. Системата изчислява необходимите стойности на амортисьорите не на база на математически модели, а въз основа на физическо калкулиране на получените данни за актуалното състояние на автомобила. По този начин във всяка ситуация на пътя се гарантира ясно дефинирано управление на колебанията на каросерията при същевременно фино поведение на возене.