Над 500 търговски обекта наематели вече има на територията на хипермаркетите на веригата в България
Все повече хипермаркети на „Кауфланд“ в България се превръщат в ритейл паркове. Към днешна дата над 500 търговски обекта са наематели на веригата и са се разположили на територията на хипермаркетите, съобщи изпълнителният директор на „Кауфланд България“ Иван Чернев.
През последните няколко години компанията е инвестирала 40 млн. лв. ва реконструкцията на филиалите си по такъв начин, че да приюти 46 различни бранша с допълнителни услуги плюс детски площадки, да разшири и обнови паркингите и да превърне пазаруването в „Кауфланд“ в приятно преживяване за клиента. В момента още 4 филиала се реконструрират по този начин, каза Чернев.
Специално проучване е установило, че например 27% от пазаруващите в магазините на веригата са привлечени от факта, че във всеки „Кауфланд“ има аптека. Тези обекти са общо 62 за цялата страна и са на веригата Sopharmacy, като само аптеките в „Кауфланд“ правят 5% от целия оборот на аптечния пазар в страната.
„Все повече от ценово ориентиран българският купувач се превръща в търсещ преживявания потребител и концепцията „One stop shopping” идва да отговори на това търсене“, каза Чернев.
Проучване на NielsenIQ от ноември м.г. пък показва, че 77% от пазаруващите в „Кауфланд“ харесват най-много големите паркинги и лесното ориентиране в тях, 74% са привлечени от големите пространства, 70% - от добре изложените продукти и дългото работно време и т.н.
През първото тримесечие на 2023 г. за първи път от доста време има леко увеличение на обемите купувани бързооборотни стоки на българския пазар, придружено от 22% ръст на оборотите. До края на миналата година оборотите също растяха, но най-вече заради растящите цени, докато търгуваните обеми леко намаляваха, каза Марко Наумов от NielsenIQ.
България е на едно от първите места в Европа по брой посещения на магазините, показва още изследването. Профилът на средния купувач е жена на възраст между 35 и 49 години, но покупките, които се прави най-често влияят от мъжа в по-горната възрастова категория.
Българският купувач посещава средно 12 пъти месечно супермаркет, 10 пъти месечно хипермаркет и 11 пъти месечно традиционен магазин. Прави основно пазаруване 3,6 пъти в месеца и 2,5 пъти – допълнително. Най-често търси пресни плодове и зеленчуци, на второ място идват млечните продукти, печивата, прясното месо и т.н.