Японският концерн "Сони" подписа обвързващо 10-годишно споразумение с "Майкрософт" (Microsoft), според което хитовата игрова поредица "Кол ъф дюти" (Call of Duty) ще продължи да се предлага за нейните игрови конзоли "Плейстейшън" (PlayStation) и след приключване на евентуалното придобиване на "Активижън Близърд" (Activision Blizzard) от страна на "Майкрософт". Това съобщи Си Ен Би Си, цитирайки туит на Фил Спенсър, главен изпълнителен директор на отдела за игри на "Майкрософт" - "Майкрософт Гейминг" (Microsoft Gaming), предаде БТА.
Софтуерният разработчик "Активижън Близърд" е създател на редица популярни игри, сред които "Кол ъф дюти", "Овъруоч" (Overwatch) и "Кенди кръш" (Candy Crush).
Регулаторни органи по целия свят изразиха загриженост относно влиянието на "Майкрософт" върху пазара на видеоигри, ако придобиването на "Активижън Близърд" бъде одобрено.
"Майкрософт" е производител на игровата конзола "Ексбокс" (Xbox), която се конкурира с "Плейстейшън", произвеждана от "Сони". Това предизвиква опасения, че при евентуално придобиване на "Активижън Близърд", "Майкрософт" ще може да направи много игри единствено за собствените си конзоли, като по този начин измести "Сони" от надпреварата.
Сделката със "Сони" отговаря до известна степен на тези опасения. Говорител на "Майкрософт" отбеляза, че тя е в сила в дългосрочен план. Компанията е подписвала подобни сделки и в миналото.
Притеснения около свободата на конкуренцията бяха споделени от главния изпълнителен директор на подразделението за интерактивно забавление на "Сони", Джим Райън, още миналия месец. Според него предложеното придобиване на "Активижън Близърд" от страна на "Майкрософт" не е благоприятно за конкуренцията на пазара.