На китайския пазар бе обявен старт от средата на следващия месец на продажбата на новия електрически седан Volkswagen ID.7 Vizzion на цина на базовия модел от 24 300 евро или повече от два пъти, отколкото в Германия (56 995 евро).
Китайско-германският алианс FAW пуска лимузината от среден клас (наследникъът на ток на Passat) в ценовия диапазон между 24 300 и 33 000 евро на китайския пазар. Като се има предвид, че тази лимузина в Германия има начална цена от 56 995 евро (дори по-висока в някои страни от ЕС), макар и с по-мощен двигател от 286 к.с. в сравнение с началната версия в Китай (210 к.с.), но с батерия с еднакъв капацитет от 77 kWh. Разликата на цената при версиите с по-големи батерии и задвижване на четирите колела е още по-голяма.
Властите в Китай непрекъснато подкрепят местните производители чрез заеми от държавни банки, капиталови резерви от държавни инвестиционни фондове, по-ниски такси за използване на електроенергия и т.н. Китайските производители на автомобили също се възползват от субсидии в свързани сектори по веригата на производство, включително батерии и софтуер. Освен това един работник в Китай печели поне три пъти по-малко от работник в автомобилната индустрия в Европа.
В Китай VW е на второ място по продажби на всички автомобили (не само електрически) най-вече заради евтините си бюджетни автомобили, като например дългата 4,56 метра лимузина Lavida, чиято стартова цена е 13 345 евро, за която дори не можете да купите Dacia в Европа. Местният концерн BYD е първи с 1,79 милиона продадени автомобила, VW е втори с 1,56 милиона, а Toyota е трети с 1,24 милиона доставки.
В сегмента на електрическите автомобили обаче VW, със своите партньори SAIC и FAW, изостава значително и заема едва девето място с почти 10 пъти по-малко продажби (92 332 броя) от местния BYD (893 754) и почти пет пъти по-малък брой доставки в сравнение с втория Tesla (433 729).