11 български фирми от различни краища на страната бяха припознати от двама министри - на иновациите и растежа Милена Стойчева и на икономиката - Богдан Богданов, като смели, иновативни и с потенциал да са лицето на България.

Собствениците им са предприемачи, мотивирани да развиват устойчив бизнес с добавена стойност.

А те са компаниите, които “24 часа” отличи в 9-ия си пореден национален конкурс “Големите малки”.

16-те фирми грабнаха авторитетното жури с иновативни системи за пожароизвестяване, играчки, които могат да се ползват под наем, безводна козметика, пробиотици от магарешко мляко, производство на различни продукти от киви и др.

Наградите си - чек за реклама на стойност 10 000 лв. в платформите на “Медийна група България”, получиха на церемония в “София Тех парк” във вторник.

За първи път тази година “24 часа” връчи и 5 поощрителни приза - възможност за реклама на стойност 5000 лв.

Представяме ви в поредица отличените.

Вече 8 години образователният център “Иновативни образователни технологии” създава среда, в която уменията са реалност

Възможно ли е учениците в училище да учат химия чрез образователната версия на играта Minecraft? Вече да. Благодарение на образователния център “Иновативни образователни технологии”, чийто фокус е само един - да вдъхновява и развива идните поколения.  

Компанията е иноватор в сферата на образованието чрез модерни технологии, концентрирайки се над представянето на актуални обучителни програми за деца и възрастни и създавайки мост между образованието и професионалната реализация. Именно затова с акцент върху практическото обучение и иновациите вече 8 години създават учебна среда, в която знанието става ценност, а уменията - реалност.

Идеята за създаването на центъра идва от осъзнаването, че съществуващите образователни модели

често не отговарят на нуждите на студентите

в бързо променящия се свят на технологиите. А и екипът има желание да предоставя образование, отговарящо на текущите и бъдещи изисквания на индустрията.

Ако възрастните перфектно разбират нуждата от съвременни знания, отговарящи на търсенето в дадена сфера, то детското обучение се основава на съчетаването на забавление и учене чрез интерактивни образователни игри като Minecraft, Lego, както и участие в проекти и инициативи.

Партнирайки си с Microsoft например, организират събитието Microsoft Imagine Cup Junior, по време на което ученици разработват проекти, използвайки актуални технологии за решаване на проблеми от реалния свят. Именно там се отличава и една иновативна идея - тази за използването на изкуствен интелект в сферата на автомобилостроенето, транспорта и инфраструктурата, като крайната цел е

да се предотвратят причините за катастрофи по пътищата.

Дейността им обаче не спира дотук, те имат амбицията да променят и образователни институции, мотивирайки ги да актуализират учебните си програми и провеждайки обучителни семинари в училища с цел насърчаване на учителите да интегрират интерактивния начин на обучение. Един от последните им проекти в този дух е изграждането на STEM център в училище в Драгоман, където ще е позициониран и първият Farmbot в образователна институция. В момента екипът работи активно и над проект по програмата “Еразъм”, фокусиран върху енергийната ефективност в процеса на обучение по дигитални технологии за възрастни. Целта е внедряване на устойчиви практики в образованието чрез оптимизация на енергийното потребление.

 Компанията е организатор и на първия ситуационен център у нас под името “Отворени врати”, осигуряващ нужната подкрепа на пострадалите от войната украински бежанци. Към момента проектът

прераства в образователен център за над 200 украински деца, подкрепен от УНИЦЕФ.

В сътрудничество с партньори от различни сфери организират и образователни мероприятия като безплатни открити уроци, семинари и конференции за споделяне на практически опит в преподаване на дигитални умения на деца и възрастни. Един от последните им проекти е насочен към възможности за преподаване на учебния материал по химия посредством образователната версия на играта Minecraft.

След 5 г. амбицията на екипа е да се отличават от конкурентите заради синергията между целите на бизнеса, възможностите на индустрията и нуждите на аудиторията. И да изградят повече образователни хъбове в малки населени места.