Най-добрият начин да се види дали електрическите автомобили могат да се конкурират със стандартните бензинови и дизелови е маратонският тест. В конкретния случай става дума за Tesla Model 3, с която американец на име Добсън, изминава около 500 километра всеки ден. И така 15 месеца.
Мъжът навърта колосалните километри защото работи като Uber такси и според него е спестил около 10 000 долара (9360 евро) от гориво, разказва ютуб каналът Kim Java.
След 140 000 изминати километра капацитетът на батерията пада с 11 процента, а вече на 170 000 км започва драстичен спад. Батерията е напълно изхабена, когато колата е навъртяла 193 000 км.
Добсън твърди, че му е казано от Tesla, че влошаването на батерията се дължи на редовното износване, но той не е съгласен, твърдейки, че "влошаването" е станало твърде бързо.
Американецът е зареждал въпросният автомобил два пъти на ден на бързо зарядно устройство, което може да се е оказало пагубно за батерията.
Така се стигнало до една сутрин, когато след зареждане е имало пробег за 270 км, а в същия ден след второ пълнене пробегът бил само около 50 километра.
На следващия ден Добсън сменя батерията в сервизен център на Tesla за 9000 долара с препоръката на производителя да ограничи заряда на батерията до 80 процента.
Зареждането на бързо зарядно устройство два пъти на ден очевидно е било фатално за батерията на Tesla, особено когато собственикът я е пълнил догоре.