Volkswagen е най-големият производител на автомобили в света, но не и най-успешният. Ново проучване показва, че най-печелившият производител на коле и e Mercedes.

Консултантската фирма EY проучи оперативните данни на 16-те най-големи автомобилни компании в света . Мерцедес е най-добре с норма на печалба от 13 процента. Японският гигант Toyota е втори с марж на печалба от 12,6%, следван плътно от мюнхенския конкурент BMW (11,3%). Volkswagen е далеч назад марж на печалба от „само" 6,2 процента.

Изследването разглежда така наречения EBIT марж на компаниите. Това означава, че се разглежда какъв процент остава, когато общите разходи се извадят от общия доход. За да се осигури правилно сравнение на цифрите, не са взети предвид различните данъци по света.

Като цяло производителите на автомобили са успели да увеличат продажбите си през третото тримесечие, изчислява EY. Съответно приходите на 16-те най-големи автомобилни компании са нараснали с 11 процента до 504 милиарда евро в сравнение със същия период на миналата година, а печалбата преди лихви и данъци (EBIT) е нараснала с 35 процента до 39 милиарда евро.

"И все пак нещата вече не вървят толкова гладко в глобалната автомобилна индустрия", казва автомобилният експерт на EY Константин Гал. "Следващата година ще бъде много голямо предизвикателство". Гал посочва трите най-големи проблема, пред които са изправени производителите на автомобили: намаляващо търсене на нови автомобили, застой в растежа на електромобилността и нарастващия ценови натиск.

Според експерта на EY все повече производители реагират с отстъпки, оферти за достъпно финансиране и специални промоционални модели. Но това оказва натиск върху маржа. За да разширят пазарната си позиция, производителите на автомобили харчат много пари и по този начин намаляват печалбите си. Според Гал много компании също се стремят да намалят разходите. Това означава, че ще има съкращения на служители.