Най-големият производител на автомобили в света няма намерение да се отказва от двигателите с вътрешно горене. Представители на Toyota казват, че електромоторите не са единственият път към въглеродна неутралност.

Въпреки че японският гигант е пионер в областта на класическите хибридни задвижвания, той не бърза с въвеждането на чисто електрическите автомобили. В момента предлага само един SUV - bZ4X, който обаче не е сред най-добрите коли на ток. От Toyota обаче обещават подобрение. Само след две години трябва да бъдат пуснати в производство нови батерии със значително по-висок обхват. Японците не забравят и технологията с твърд електролит, която може да очакваме скоро след това, макар и в ограничен мащаб.

Дори и след това автомобилният производител не планира да прекрати разработването на двигатели с вътрешно горене. Според компанията електрическите автомобили на батерии не са единственото решение за постигане на въглеродна неутралност. Например, водородните горивни клетки предлагат алтернатива, въпреки че тази технология все още не е широко разпространена в световен мащаб. В Toyota обаче могат дори да изгарят водород в течна форма в конвенционалните двигатели.

Друга алтернатива се предлага от синтетичните горива, които се произвеждат по химичен път чрез взаимодействие на водород с въглероден диоксид. Настоящият им недостатък обаче са много високите енергийни изисквания, свързаната с това цена, както и фактът, че емисиите на CO 2 логично се произвеждат от изгарянето им. Те обаче трябва да са по-ниски, отколкото при производството им.

Porsche, например, поема по този път, като построи първата голяма рафинерия за синтетично гориво в Чили. Toyota планира собствен проект от този вид.