„Кауфланд България" е първата търговска верига у нас, която сертифицира хлебните изделия от собствените си пекарни с международния частен сертификат TUV. Това съобщиха в петък изпълнителният директор на веригата Иван Чернев и шефът на „TUV България" Стоян Йотов, който връчи документ за сертификата на ръководителя на търговската верига.
Сертифицирането по този стандарт в „Кауфланд" започна преди няколко години с пресните меса, последваха и други продукти и миналата година веригата е взела решение да кандидатства и за пресните хлебни изделия, правени на място в магазините. Става дума за над 17 вида хлябове, малки печива, баници, сладкарски изделия и др.
Част от тях са в категорията „Продукти за балансирана диета", снабдени с етикет clean label, който гарантира, че в тях няма ГМО, хидрогенирани мазнини и изкуствени добавки и подобрители.
„Кауфланд България" отчита 19% ръст на продажбите от собствените си пекарни през миналата година, докато ръстът на продажбите на пакетиран заводски хляб е 12%, съобщи Чернев.
TUV подлага тези изделия на 4-степенен контрол. Първо самите изделия се проверяват в независима лаборатория, следва проверка на спесификациите на влаганите продукти, правят се внезапни проверки при доставчиците на суровините, а готовите изделия са тестват по метода „таен клиент", като служители на „TUV България" купуват изделия и ги проверяват чрез лабораторен анализ.
Шефът на „Кауфланд България" Иван Чернев призна, че самият той понякога се е пробвал да бъде таен клиент. „Купих си например вчера от нашия филиал в квартал „Хаджи Димитър" прясно изпечени хлебни изделия от витрината, ходих там на посещение с ръководителя на отдела за продажби. Но истинската оценка на продуктите направи вечерта семейството ми", каза Чернев.
„Самият стандарт не е постоянен, той или неговите компоненти се преразглеждат непрекъснато, а и самите продукти и тяхното производство не се оставят без контрол веднъж сертифицирани. Те се проверяват непрекъснато, за да се гарантира, че качеството им е постоянно високо в течение на времето", обясни Йотов.
Сертифицирането е започнало през август м.г., като са проверявани и доставчиците на суровините за тези хлебни изделия - „Белла България" и „Хебър" ЕАД.
Проучване на „Кауфланд България" е показало, че клиентите и досега оценяват високо продуктите от пекарните на място. 90% е например общата удовлетвореност от тях. Висока е и оценката им за качеството на изделията, когато трябва да ги сравнят с тези на останалите пресни и непакетирани продукти в магазините, посочи Чернев.