Цените на батериите за електрически автомобили може да паднат с 50 процента тази година, т.е. ако водещият производител в Китай CATL изпълни целта си. CATL работи върху ново поколение LFP батерии, които ще могат да издържат на по-бързо зареждане. Новата батерия отговаря на немския стандарт VDA и има правоъгълни акумулаторни клетки с размери 148 мм, 26,5 мм и 91 мм.

LFP означава Iron Phosphate и е различен тип батерия от традиционните батерии, които обикновено се намират в по-скъпите електрически автомобили. LFP технологията е значително по-евтина и по-издръжлива, но с компромисна, защото енергийната плътност е по-ниска. Въпреки това, тези батерии стават все по-популярни като избор в по-евтините електрически автомобили.

Очаква се новата батерия на CATL да намали цената на LFP батериите с 50 процента, когато бъде представена по-късно тази година. По същия начин през следващите 12 месеца се очаква цената на 60 kWh LFP батерия да падне с 50%, според китайски медии.