Европейската комисия планира да започне митническа регистрация на вноса на китайски електрически превозни средства, което означава, че те могат да бъдат засегнати от мита със задна дата, ако търговското разследване на ЕС по-късно заключи, че те получават несправедливи субсидии, съобщава сайтът europe.autonews.com.
Комисията провежда антисубсидийно разследване на китайски возила на ток, за да определи дали да наложи мита, за да защити производителите от ЕС. Разследването трябва да приключи до ноември, въпреки че ЕС може да наложи временни мита през юли.
В документ, публикуван във вторник, Комисията заяви, че разполага с достатъчно доказателства, които показват, че китайските електромобили са били субсидирани и че вносът се е увеличил с 14 процента на годишна база, откакто разследването беше официално стартирано през октомври.
Митническата регистрация ще започне в деня след публикуването на плана в официалния вестник на ЕС, което вероятно ще бъде през следващите дни.
Китайската търговска камара към ЕС заяви, че е разочарована от този ход и че скокът на вноса отразява нарастващото европейско търсене на електрически превозни средства.
BYD, която изпревари Tesla като най-големият производител на електромобили в света миналата година, заяви през декември, че ще построи завод за автомобили в Унгария, за да увеличи продажбите в Европа. По този начин компанията ще избегне европейските мита.