Модерните свързани превозни средства са съкровищница от данни и част от тази информация вече се използва за определяне на застрахователните премии на водачите. Данните за шофьорите могат да бъдат използвани, независимо дали собствениците знаят за това или не, често чрез създадени от производителите на автомобили приложения за обучение.
Рекламирани на потребителите като игрови инструменти за подобряване на тяхната безопасност при шофиране, компаниите предоставят приложения, които награждават потребителите с точки за добро шофиране. Гиганти като GM обаче продават данните, събрани чрез приложения като OnStar Smart Driver, на фирми за посредничество на данни, които след това се използват от застрахователите за определяне на премиите на шофьорите спрямо начинът им на каране.
Анонимен източник, който е работил в автомобилния производител в Детройт, казва пред вестник New York Times, че годишните приходи от програмата са "милиони долари".
Тези приходи идват за сметка на потребителите, някои от които казват, че не са знаели, че данните им се споделят със застрахователите. Собственикът на Cadillac във Флорида споделя пред американската мемдия, че му е била отказана застраховка от седем компании и в крайна сметка научил, че автомобилът му е регистрирал много случаи на рязко спиране и ускоряване, както и известно превишаване на скоростта.
"Не знам определението за твърда спирачка. Главата на пътника ми не се удря в таблото", казва потърпевшият шофьор. "Същото и с ускорението. Не съм сигурен как колата го определя. Не чувствам, че карам агресивно или опасно."
Водачът твърди, че не е знаел, че OnStar Smart Driver съществува, никога не го е виждал в своето приложение MyCadillac и не може да намери никакви доказателства, че се е регистрирал за него. За собствениците на спортни коли като Corvette не е ясно дали приложенията разпознават кога автомобилът е на и извън състезателна писта.
General Motors признава пред NY Times, че споделя данни за спиране, ускоряване и каране над 80 мили в час, но твърди, че клиентите се съгласяват да споделят данните си, когато подписват потребителското споразумение.
GM не е сам. Други автомобилни производители с интелигентни приложения, като Kia, Mitsubishi, Hyundai, Honda и Acura, също имат приложения за обратна връзка от шофьорите, които споделят данни с брокери. Те също така казват, че информацията се споделя само ако водачът даде съгласието си за това, но в случая на Honda информацията за какво се използват данните е заровена в документ с правила и условия от 2000 думи.