Не изискваме по имейл или с SMS заплащане on-line на такси и по никакви поводи не събираме лични данни от дебитна или кредитна карта за доставката, коментират от компанията
През последните дни установяваме, че има нова фишинг кампания от името на „Български пощи". Около сто сигнала дневно изпращат граждани в Кол центъра на дружеството, информират от компанията.
От името на „Български пощи" се изпращат фалшиви имейли и SMS съобщения, с цел събиране на чувствителни лични данни. В съобщенията се уведомява, че клиентът има пратка (понякога се посочва произволен номер) и трябва да заплати определена сума за нейното получаване, освобождаване от митница, коригиране на адрес, пренасочване на пратка поради отсъстващ получател и др., като е необходимо да предостави лични данни, от банкова карта и др.
Случаите на измама подробно са описани на сайта на компанията. „Български пощи" отново обръщат внимание, че не изпращат тези съобщения, не изискват по имейл [email protected] или SMS заплащане on-line на такси и по никакви поводи не изискват лични данни от дебитна или кредитна карта за доставката.
Дължимите суми и държавни вземания към дружеството се заплащат в пощенската станция при доставката на пратката. Документ за самоличност се предоставя на място в пощенските станции при извършване на услугите, предупреждават от пощите.