"Мета" (Meta) предлага да намали почти наполовина абонаментната такса, която предлага за ползване на версията без реклами на своите социални мрежи Фейсбук и Инстаграм. Това съобщи днес високопоставен мениджър на технологичната корпорация, цитиран от Ройтерс.
Абонаментната такса може да бъде понижена от 9,99 евро месечно на 5,99 евро. Предложението на "Мета" идва на фона на увеличаващите се критики на групи за защита на правата на потребителите. Те обвиняват корпорацията, че задължава тези, които ползват нейните услуги да плащат такси, за да бъде гарантирана сигурността на личните им данни.
"Мета" въведе абонаменти за ползването на Фейсбук и Инстаграм в Европа през ноември миналата година. Технологичната компания съобщи, че предприема тази мярка заради разпоредбите на Европейския съюз, които ограничават правото й да предлага на потребителите си персонализирани реклами без тяхно съгласие. Тази практика е основен източник на приходи за американската корпорация, посочва Ройтерс.
"Мета" обяви, че въвеждането на платените версии на социалните мрежи цели да бъде постигнат баланс между нормите на ЕС за защита на личните данни на потребителите и ограничаването на персонализираните реклами.
"Ние предлагаме да намалим цената месечната такса от 9,99 евро на 5,99 евро за един профил в социалните ни мрежи и на по 4 евро за всеки допълнителен профил". Това заяви правният експерт на "Мета" Тим Лам по време на изслушване, което се провежда в Европейската комисия, съобщава БТА.