Европейският парламент установи минимални изисквания за живота на батериите в електрически автомобили, както и за хибридите. В Брюксел бе решено акумулаторите да поддържат производителност от минимум 80% от първоначалния си капацитет след 5 години или 100 000 км, както и 72% след 8 години или 160 000 км пробег на автомобила. За ванове тези стойности са намалени съответно до 75 и 67%.
Тези цифри са приблизително същите, които производителите вече предлагат като част от тяхната гаранция (70% след 7 или 8 години или 160 000 км). Няколко проучвания показват, че батериите като цяло издържат доста повече на разграждане и специалистите критикуват чиновниците, че е трябвало да отидат по-далеч, но явно и тук автомобилното лоби е повлияло.
Европа също така планира да разработи екологичен паспорт, който ще придружава всички автомобили. Този паспорт ще предоставя информация за замърсяващи емисии и CO2, консумацията на гориво или електрическа енергия, обхват на електромобилите, живот на батерията и др. Един вид справка като етикетите за домакинските уреди или гумите.
Европейският съвет трябва да потвърди тези разпоредби, за да могат да бъдат приложени.