Шефовете наа Mercedes-Benz са взели решение да спрат новата си MB.EA Large архитектура. Платформата, планирана да бъде пусната на пазара през 2028 г., беше предназначена за наследниците на съществуващите електрически седани и SUV - EQE и EQS. Според германското издание Handelsblatt решението е взето поради слаби продажби на съществуващите модели EQE и EQS.

Икономиите от инвестиции, причинени от спиране на развитието и инфраструктурни промени в производствените обекти, се оценяват на 4 до 6 милиарда евро.

Първоначално Mercedes-Benz планираше да разработи две версии на платформата MB.EA – MB.EA Medium за EQC седан и SUV, както и MB.EA Large за по-големи и луксозни автомобили.

След като последната структура вече е отменена, Mercedes-Benz възнамерява да доразвие платформата EVA2, която формира основата за съществуващите модели EQE и EQS, с 800V архитектура за зареждане, която да замени 400V системата, използвана в момента.

Други планирани промени за платформата EVA2 включват нова технология за батерийни клетки и по-ефективни електрически двигатели за по-голям обхват.

Автомобилният производител наскоро отложи целта си за постигане на 50-процентен дял от електрифицираните превозни средства (plug-in хибриди и електрически) в продажбите от 2025 г. до 2030 г. Той също така оттегли плановете си, които призоваваха за продажби на изцяло електрически автомобили до 2030 г. „на пазари, където условията позволяват".