С голяма дискретност Fiat 500 напусна производствената линия на полската фабрика в Тиши. Мъникът е най-продаваният модел на италианската марка от години, така че напускането му от Европа ще бъде много болезнено. Сроковете за прилагане на новите правила за безопасност, които влизат в сила през юли, станаха твърде кратки, за да може легендарният Cinquecento да окупира производствените мощности на полската фабрика, която ще отстъпи място на евтин китайски модел.

Fiat представи специално издание на 500 Collezione 1957 в началото на годината, с киото отбиляза предстоящото сбогуване с модела. В най-добрия случай производството трябваше да продължи до юли, но планът на Stellantis да вкара комплекти за сглобяване на малкия Leapmotor T03 в полската фабрика ускори спирането на фиатчето.

Китайският Leapmotor T03.
Китайският Leapmotor T03.

Договорът с китайския партньор беше подписан в края на миналата година, така че Leapmotor вече официално е 15-ата марка в групата Stellantis, а малкият и евтин модел T03 ще бъде първият модел на азиатския партньор, произведен на Стария континент. Изчезването на модела 500 ще бъде голям проблем за италианската марка, тъй като ще намали силно продажбите на Fiat в този сегмент. Въпреки че 500 Electric е наличен, продажбите му тази година са толкова слаби, че не оправдава позицията на истински наследник.

Миналата година Fiat продаде над 100 000 екземпляра от бензиновия 500 в цяла Европа, което предвид непроменения вид от 2007 г. е повече от респектиращ резултат. Fiat 500 е най-продаваният модел на италианската марка от години, а от дебюта на първото поколение през 1957 г. в света са продадени повече от седем милиона от прочутото Cinquecento.

Слаба утеха за феновете му остава фактът, че бензиновият Fiat 500 продължава да се произвежда в Алжир, но за съжаление не и за европейския пазар.