Gotion High-Tech, китайски производител на батерии, подкрепян от Volkswagen, заяви, че новата фирмена батерия с бързо зареждане е готова за комерсиално производство. Това е продукт, който дава предимство пред конкуренти като CATL, най-големият производител на батерии за електрически превозни средства в света.
Четвъртият по големина производител на EV батерии в континентален Китай и осмият по големина в света заяви, че G-Current литиево-йон-фосфатна (LFP) батерия предлага пробег от близо 500 км за по-малко от 10 минути зареждане. Батерията LFP може да захранва както чисто електрически, така и plug-in хибриди и е насочена към седани и SUV автомобили на цена от 35 000 евро.
Батериите представляват близо 40 процента от цената на една нова кола на ток. Китай е най-големият пазар на електромобили в света, където 4 от всеки 10 нови возила се захранват от батерии.
G-Current батерията на Gotion от 75 киловатчаса (KWh) осигурява обхват от 480 км за 9,8 минути зареждане, докато пълното зареждане на батерията отнема 25 минути, което осигурява на автомобила пробег от 600 км.
Компанията предвижда широкомащабна доставка на батерията от началото на 2025 г., когато новите производствени мощности са завършени.
През август 2023 г. CATL представи своята суперзареждаща батерия Shenxing, която осигурява пробег от 400 км с 10 минути зареждане. Батерията може да се зареди напълно само за 15 минути.
"Конкуренцията между китайските производители на батерии като CATL и Gotion, с нови продукти, трябва да убеди шофьорите, че безпокойството за пробега вече няма да бъде проблем, ако изберат да карат електрически автомобили", казва Дейвис Джанг, старши изпълнителен директор в Suzhou Hazardtex, доставчик на специализирани автомобилни акумулатори.