Tesla публикува интересен доклад за безопасността на своите автомобили, базиран на данни, събрани през първото тримесечие нагодината. Той подчертава важността на използването на полуавтономната система "Пълно самоуправление" (FSD) по време на шофиране.

Според Tesla тази система за подпомагане на водача драстично намалява вероятността от инциденти. От американската компания твърдят, че през първото тримесечие на 2024 г., въз основа на данни от техните електрически автомобили, е имало една авария на 12,28 милиона изминати километра, когато системата автопилот е била активна. При автомобили, в които системата не е била включена, се е случвал един инцидент на всеки 1,54 милиона километра.

Компанията сравни тези данни с последните данни на Националната администрация за безопасност на движението по пътищата на САЩ и Федералната администрация по пътищата, според които средно едно пътнотранспортно произшествие в САЩ се случва на всеки 1,08 милиона километра.

Tesla също публикува диаграма, показваща историята на произшествията без FSD или автопилот. Тенденцията показва, че с годините броят на изминатите километри на една катастрофа се увеличава, което би трябвало да означава, че колите им са все по-безопасни.

Tesla също подчерта, че тази статистика включва всички произшествия, включително тези, при които никоя система за подпомагане на водача не може да се намеси, за да предотврати сблъсък, като например друга кола да удари тесла, която е била в покой.

Въпреки че Tesla може да се похвали с ефективността на своите полуавтономни системи за подпомагане на водача, компанията е била обект на многобройни разследвания за инциденти, настъпили с активна система Autopilot или FSD.

За повечето от тези катастрофи обаче са виновни шофьорите, които са разчитали прекомерно на системата и не са следили какво се случва на пътя пред тях. Мнозина твърдят, че самата Tesla е виновна за тези случаи, тъй като имената Full Self-Driving и Autopilot предполагат, че колата може да се движи напълно сама, но всъщност това са полуавтономни системи, които служат само за подпомагане на водача, а не напълно автономно шофиране.