Увеличаващият се дял на електрическите коли и хибридите доведе до увеличаване на средното тегло на леките автомобили през последните години, но най-тежките още се задвижват от двигатели с вътрешно горене. Най-тежките модели продават марките Ineos, Cadillac, Rolls-Royce, Bentley и Fisker, според данни на Германската федерална служба за автомобилен транспорт (KBA) за новорегистрираните превозни средства през миналата година.

Със собствено тегло от 3472 кг Cadillac Escalade категорично води в класацията. На второ място далеч назад остава Mercedes Maybach с 3027 кг, следван от Ineos Grenadier с 3002 кг. Има само два модела под 1000 кг - Mitsubishi Mirage с 954 кг и Suzuki Ignis с 971 кг.

Ако се вземат предвид само марките с поне един процент пазарен дял, Volvo е с най-голяма маса със средно 2139 кг. Следва Tesla с 2015 кг, за което до голяма степен са допринесли батериите, пред Mercedes с 2011 кг, докато Porsche е на четвърто място с 1988 кг. BMW има средно 1893 кг, Ford 1804 кг, а Аudi 1772 кг. VW остава под 1590, както и неговите дъщерни компании Skoda и Seat с 1550 кг и 1525 кг. Моделите на Opel тежат средно 1444 кг. Най-леката марка е Dacia. Средното тегло на колите е 1268 кг.