Скоро всички гуми ще трябва да бъдат оборудни с чипове, според решение на Европейския съюз. Разположен в страничната стена, чипът не изисква промяна в ергономичността на гумата. RFID (радиочестотна идентификация) чиповете не са напълно нови и се използват от вече десетилетие от някои производители на гуми при камионите. Тези радиочестотни етикети могат да бъдат вградени във всички продукти. Те служат едновременно като идентификатор и решение против кражба.
Европейският съюз разработи регламента ESPR (Регламент за екодизайн за устойчиви продукти), който включва цифров продуктов паспорт (DPP), който ще се прилага за текстилната, строителната, електронната и, разбира се, автомобилната промишленост. Целта е да се осигури идентификация на продуктите и по този начин те да станат по-устойчиви. RFID технологията в гумите е идеалното решение на този проблем. Тъй като паспортът на цифровия продукт се очаква да влезе в сила до края на десетилетието, производителите трябва да го предвидят още сега.
Тази технология е единствената, която гарантира идентификация на продукта от производството до унищожаването. Не се нуждае от батерия и е необходим само UHF радиочестотен четец за дешифриране на чипа. Изминаха десет години откакто първите гуми получиха RFID и не са установени проблеми. Чипът се чете независимо от състоянието на гумата и няма риск от грешка.
Пет големи производители се споразумяха преди две години да създадат Global Data Service Organisation (GDSO) за съхраняване и лесен достъп до данните за всяка оборудвана гума. Разположен в страничната стена, чипът не изисква промяна в ергономичността на гумата, а данните, записани в RFID чипа, се гравират върху него за цял живот, като производителят остава единственият, който може да прави промени в данните.