След доста забавяне в Европа предстои пазарния дебют на електрическия флагман на Volvo - EX90. Огромният всъдеход обаче ще пристигне при клиентите си в началото с някои несъвершенства. В процес на подготовка са редица актуализации.
Компанията информира клиентите на EX90 по имейл в САЩ за редица екстри, които все още не са напълно готови в първата серия Volvo EX90s. Проблемите в списъка с незначителни "недостатъци" могат да бъдат решени със софтуер. Volvo ще пусне актуализация за лидарната система на по-късен етап, която трябва да подобри нейните функционалности - включително дадейства на тъмно. Технологията Cross Traffic Alert, която открива движещи се обекти пред колата и може автоматично да задейства спирачките, ще бъде добавена към EX90 на по-късен етап, както и възможността за спиране на автомобила при завои с Pilot Assist. Apple CarPlay също ще дойде по-късно, както и опцията за двупосочно зареждане (от колата към дома и превозно средство към мрежата).
От Volvo също така разкриват, че EX90 първоначално използва приблизително 3 процента от капацитета на батерията за 24 часа, дори когато колата само е паркирана. Това означава, че след 72 часа можете да загубите до 9 процента капацитет на батерията, докато дори не сте карали въобще въпросното Volvo EX90. Батерията остава активна след изключване на колата, така че да остане нащрек. Ако колата е паркирана повече от 72 часа и остане изключена, преминава в по-дълбок режим на заспиване и следователно батерията не губи никаква допълнителна енергия. След бъдеща актуализация батерията вече няма да губи капацитет, когато колата бъде изключена. Това също е временно, уверяват от компанията.