Екип от американски инженери успя да създаде двутактов V4 двигател, който може да работи с водород. Агрегатът е предназначен предимно като авиационен, но е толкова лек и компактен, че инженерите искат да го тестват в автомобили.

Буталните двигатели до голяма степен са заменени от реактивни и турбовитлови двигатели на съвременните самолети. В миналото повечето самолети имаха такива мотори, които бяха подобни на автомобилните, само че по-големи.

Инженерите от американската компания Deltahawk сега се опитват да върнат буталния двигател в експлоатация. Те са разработили двутактов V4 мотор, който може да работи както с реактивно гориво, така и с водород, твърди изданието Interesting Engineering. Двигателят вече е сертифициран от Федералната авиационна администрация на САЩ.

Новият двигател на Deltahawk се нарича DHK180 и е разработен с възможно най-малко компоненти за максимална надеждност. Двигателят е с обем 3.3 литра и разполага с механичен компресор и турбокомпресор. Мощността му е 180 к.с., а според Deltahawk той е с 40 процента по-ефективен от другите бутални мотори.

Теглото на двигателя е само 162 кг, като първата версия е предназначена за малки самолети. Има и версия, която работи с водород вместо с реактивно гориво. Благодарение на малкото тегло инженерите сега предлагат да се тества двутактовото задвижване в автомобили и ванове.