4-степенен контрол гарантира качеството на над 400 продукта на витрината във всичките магазини на ритейлъра

Витрините на Kaufland получиха сертификат за качество TÜV AUSTRIA, което прави веригата първият ритейлър в светасертифициран за свежите си витрини с обслужване.

Официалното връчване на отличието беше вчетвъртък по време на публичната дискусия „Нека поговорим за качеството на храната", която компанията провежда за втора поредна година.

Сертификатът за качество се издава от независимата организация TÜV AUSTRIA в удостоверение на това, че процесите на експлоатацията на съоръжението отговарят на най-високите международни стандарти – безопасност на храните, качество на процесите, контрол на рисковете и гарантира 4-степенен контрол на качеството, който включва мониторинг на температурната верига, изненадващи проверки на витрините с обслужване, проверки чрез „тайни клиенти", които избират продукти за „тест" и изследвания на взетите проби в независими лаборатории

Веригата разполага с 66 витрини на бъдещето в 100% от хипермаркетите си в страната. Свежата витрина на Kaufland е най-голямата в България, като дори в най-малкия филиал на веригата продуктите в нея са над 400 броя.

Въпреки големият им брой техният срок на годност се проверява всяка сутрин, за да се гарантира свежестта на продуктите. 

Интересен факт е, че най-дългата витрина у нас също е на веригата и е почти 29 метра. Затова Kaufland е на първо място при всички категории от витрина с обслужване, следван от квартални и специализирани магазини. 

„Продължаваме да надграждаме нашите действия и процеси, за да гарантираме ежедневно качество на нашите клиенти. Неслучайно наричаме свежите ни витрини „витрини на бъдещето", защото те поставят нов стандарт в ритейла. Горди сме, че сме единствената верига, която сертифицира и гарантира свежестта и качеството чрез независими реномирани одити. Неведнъж сме казвали, че инвестицията в качествен контрол и сертифициране на асортимента е инвестиция в доверието на нашите клиенти", подчерта по време на събитието Радослав Куртев, ръководител направление „Свежи храни и собствени марки в Kaufland България.

Най-търсените продукти във веригата са пресните плодове и зеленчуци, както и хляб. От свежата витрина най-купуваните три категории продукти са прясната риба и месните и млечни продукти. Всъщност 1/3 от клиентите на Kaufland винаги пазаруват от свежата витрина, доказват го и числата - на седмична база над 4 млн. броя касови бележки съдържат продукти от свежата витрина. 

От веригата отчитат растящ ръст на продажбите от  свежата витрина, като най-продавани продукти са свинското месо, птичето месо, саламуреното сирене, салатите и маслините. От месните продукти пък най-продавани са пилешкото бутче, свински врат без кост, свинска плешка без кост, свински бут без кост, пилешко филе от гърди. 

Освен български деликатеси в свежите витрини на Kaufland има и автентични деликатеси от Италия и Испания, както и куп още иновации като нови вакумни опаковки и продукти с печат "Clean Label", които са без консерванти, оцветители, овкусители или глутен. 

„Наскоро завършената сертификация на процесите на витрината с обслужване във всички филиали на Kaufland България е естествено продължение на проекта, който стартирахме през 2022 г. и тогава за пръв път в света одитирахме витрина с обслужване в техния магазин в столичния квартал „Банишора". Логото на TÜV AUSTRIA гарантира, че продуктите и процесите, които се извършват там са според най-високите критерии за качество и безопасност. Нашите проверки са по над 150 критерия, като не ги извършваме еднократно, а в рамките на цялата година – вкл. извършваме изненадващи посещения и лабораторни анализи. Получаването на сертификата гарантира, че през следващите години ние ще контролираме качеството на процесите на витрините", подчерта Димитър Краев, представител на TÜV AUSTRIA за България.

Доц. Александър Христов от УНСС подчерта, че именно витрините с обслужване са конкурентно предимство на Kaufland, защото българските клиенти търсят лично отношение.

"Наблюдаваме две тенденции в потребителското поведение – все по-предпочитан става пазара на витрина, която предлага обслужване и услуги за улеснение на клиента, както и пазара онлайн, който пести време. Всичко зависи от нагласите на клиента, като доверието му е процес, който се изгражда и затвърждава във времето", коментира още Христов.

През последните две години Kaufland България защити успешно няколко ключови сертификата за качество, сред които гаранция за качество и спазване на процесите на каймата и мляното месо от собствените марки на ритейлъра – „Брей!" и „Шеф Месар" от TÜV AUSTRIA.

11 от предлаганите продукти на пекарна носят печата за качество от TÜV NORD, както и свежите пакетирани меса и месни продукти от собствените марки на ритейлъра - „Брей!" и „Шеф Месар" също преминаха успешно детайлен одит и получиха сертификат за качество TÜV NORD.

Над 150 са точките по вътрешните правилници от протокола за проверка, по които е проверена витрината на Kaufland и които са затвърдени от TÜV AUSTRIA. Сред тях са критерии за хигиена, безопасност на храните, температура на съхранение и излагане на стоката, облекло и поведение на служителите, подредба и годност на продуктите. Сертификацията на процесите на витрината с обслужване се издава по стандартите ISO 9001:2015 за удостоверяване на качеството на процесите, ISO 22000:2018 - стандарт за безопасността на храните, както и HACCP системата.