Оказа се, че разликите при преминалите технически преглед автомобили, когато софтуерите на уредите не са били свързани със системата на "Автомобилна администрация, и сега, когато данните пристигат в реално време, са драстични. Това заяви пред депутати в транспортната комисия министър Георги Гвоздейков. Той даде и статистика:
От 8 до 10 юли, когато свързаността не е била въведена, са минали технически преглед 37 401 автомобила, като временно е допуснато движението на 53, докато в 14-дневен срок не отстранят нередността, не са преминали само 7.
Когато системата започва да работи и данните се предават в реално време, ситуацията се променя. От 22 до 24 юли са минали през пунктовете 32 669 автомобила като годност, временно е допуснато движението на 471 и не са спрени 79.
"Когато излезе този проблем се чудих ние какво точно направихме, че да настане такъв хаос. На практика не сме променяли нищо, поискали сме само пунктовете да работят по-стриктно, като ги накарахме да се свържат към единната система на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация". И всички стойности, които показват автомобилите, пристигат в реално време при нас", коментира той пред депутатите.
Основният проблем е при меренето на газовете. Експерти коментират, че наредба Н-32 за техническите прегледи е в действие от 2012 г. и в нея са транспонирани минимални изисквания за отработени газове от директивата. И задават въпроса как 12 години са преминавали тези автомобили прегледите.
Депутати питаха, не може ли да се заложат по-ниски показатели, за да могат колите да минават преглед. Министър Гвоздейков заяви, че промяна на транспонираната директива носи глоби за страната ни.
След приключването на летния сезон предвиждаме експресен директен влак от София до Русе, ще спира само на големите гари - Левски, Горна Оряховица, нататък ще преценим. Работим за това тези композиции да бъдат с модернизираните вагони. Тази инициатива сме я поели като ангажимент и ще стане факт.