Европейската Комисия публикува нови данни за митата, които ще налага на внасяните в ЕС електрически автомобили, произведени в Китай.
"Има леки корекции на предложените митнически ставки въз основа на обосновани коментари относно временните мерки, получени от заинтересовани страни", се казва в официалното изявление на ЕК.
Новите данъци върху електрическите автомобили с китайски произход варират от 9% до 36,3%, квота, която трябва да се добави към вече съществуващото мито от 10% (или минимум 19% и максимум 46,3%). Тези цифри представляват и малко намаление в сравнение с това, което се очакваше.
Засегнатите са производители като BYD (17%), Geely (19,3%), SAIC (36,3%), Tesla (9%) и това, което Брюксел нарича "други сътрудничещи компании" (21,3%) и „всички други несътрудничещи компании " (36,3%), т.е. фирми, които биха отговорили или не биха отговорили на въпросите на европейските институции.
Основната новина се отнася до 9% мито върху колите на Tesla или по-точно за Model 3s, произвеждан в гигафабриката в Шанхай и предназначен за Европа.
Брюксел също така уточнява, че "окончателните мерки трябва да бъдат наложени не по-късно от 4 месеца след налагането на временните мита" и "ще бъдат в сила за 5 години, с възможност за удължаване при мотивирано искане и последващо преразглеждане". Това означава, че новите данъци все още не са окончателни и може да се променят отново. Временните мита са в сила от 5 юли.