Комисията за защита на потребителите (КЗП) провежда кампания за проверка на онлайн магазини по отношение на обявените от тях летни намаления на цените, като е установила нарушения. Съобщението за това е публикувано на интернет страницата на КЗП, цитирана от БТА.
Установено е, че в по-голяма част от проверените онлайн магазини не е посочен срокът, през който стоките се продават с намалени цени, което противоречи на разпоредбите на Закона за защита на потребителите (ЗЗП), посочват от Комисията.
В тази връзка КЗП призовава търговците да спазват стриктно изискванията на ЗЗП, като имат предвид, че всяко съобщение за намаление на цените трябва да посочва стоките и услугите или групата стоки и услуги, за които е валидно намалението на цените, както и условията, при които то се извършва. Срокът, през който стоките и услугите се продават с намалени цени, също трябва да бъде посочен.
Намалението не може да бъде за по-малко от един ден и за повече от един месец, припомнят от КЗП.
Съобщението за намалението може да бъде представено чрез поставяне на новата цена до предишната, която е зачертана, чрез думите "нова цена" и "предишна цена", последвани от съответните суми, чрез посочване на процент на намалението, като новата цена се поставя до предишната цена, която е зачертана.
КЗП напомня на търговците, че "предишна цена" е най-ниската цена на стоката или услугата, която търговецът е прилагал през период, не по-кратък от 30 дни преди датата на намалението.