Кризата в автомобилния сектор в Европа е много по-дълбока. След Германия и французите също предупреждават за възможността от масови съкращения в местните компании, които произвеждат автомобилни компоненти.

Жан-Луи Пеш, ръководител на Асоциацията на френските производители на автомобилни компоненти (FIEV), каза, че секторът е изложен на риск да загуби половината от работните си места през следващите години. "Предвид активността е възможно да загубим повече от половината работни места в следващите 5 години. Тази цифра, за съжаление, не е преувеличена."

Като причини за тази оценка Пеш посочва намаляващите продажби, отслабващия пазар на електрически автомобили и нарастващата конкуренция от Китай.

В съобщението на FIEV се посочва, че кризата е следствие от поредица от събития, като ковид пандемията, кризата с полупроводниците и значителното увеличение на цените на суровините. Необходимият преход към електрически автомобили от 2035 г., конкуренцията от Китай и новите регулации също допринасят значително за това. От 2019 г. насам секторът за производство на автомобилни компоненти отбелязва 10% спад на оборота и 17% намаление на броя на служителите.

В този контекст FIEV, който обединява 300 компании, които дават работа на около 60 000 души, предлага да се промени крайният срок за преминаване към електрически автомобили през 2035 г., за да се възстанови конкурентоспособността и да се създадат нови условия за съживяване на френската и европейската автомобилна индустрия.