30 плюс 5 години, колкото живот отчита КМС, е прилична възраст за частна компания у нас. Ако ги разгадаем, 30 години са за същата фирма, но с друг собственик и друго име - "Комус", което сега се е концентрирало в първата буква на абревиатурата.

Преди пет години тази малка фирма, позиционирала се на площадката на АЕЦ "Козлодуй", е купена от Тодор Осиковски чрез компанията "Евро Техноконсулт груп".
В тези плюс пет години са компресирани работа, влияние, надежди и възстановяване на позиции, които са имали преди.

Теодор Осиковски беше съсобственик и директор на голямата компания "Енергоремонт Холдинг", която преди 7 години акционерите продадоха на нидерландската "Дитстман", една от световните фирми, които поддържат и експлоатират съоръжения в минната, нефтено-газовата и енергийната промишленост.    

С придобиването на малката фирма на площадката в "Козлодуй", Осиковски събира екипа на "Енергоремонт" и се стартира не чак от нулата, но с оборот около 1 млн. лв., пет години по-късно той е 40 млн. лв. Днес Осиковски казва - върнахме си позициите, тоест - това, което е било натрупано като опит и място на пазара

В инженерингови компании, както и в ремонтни, се наблюдава закономерност - ако след смяна на собствеността, екипът си тръгне с лидера, се появява нова и силна фирма. В някои сфери активите не са материални, а са специалистите.
Нещо подобно се случва и с КМС. В компанията днес работят 220 висококвалифициране специалисти с над 30 г. опит в енергетиката. Централата е в София, с филиали в Козлодуй, Раднево, Бургас. Така е, защото в атомната централа фирмата извършва дейности по плановите ремонти на V и VI блок, модернизира системите за аварийна и предупредителна защита, по автоматичния регулатор на мощността, и по апаратура за разтоварване и ограничаване на мощността. Това са от най-важните системи за безопасността.

В столичната топлофикация изгражда магистрални топлопроводи, а офисът в Раднево е, защото поддържа и ремонтира тежкото минно оборудване. И там има цех за метални конструкции.

За НКЖИ проектира и модернизира тягова подстанция при Бойчиновци.

Партнира си с гиганти в индустрията ни като "Аурубис" и "Лукойл",  работи с НЕК, "Булгартрансгаз", "Електроенергийния системен оператор".   

В основите на компанията и опита на хората в нея е електричарството. 

Компанията се подготвя за участие в изграждането на VII и VIII блок на АЕЦ "Козлодуй". На терена си в атомната централа през ноември миналата година тя започна строителство на административна сграда, в която през пролетта на 2025-а ще се нанесат служителите, ще се строи и хале за производство на едрогабаритни изделия и детайли от неръждаема стомана, които да са както за ядрената енергетика, така и за конценционалната, за химическата и петролната индустрия и за много други без хранително-вкусовата.

С "Уестингхаус" има подписан меморандум за разбирателство за участие в глобалната верига на доставки на ключови компоненти за реактори АР-1000. Това означава не само отворени врати за участие в изграждането на двата блока в Козлодуй, но и където американската американският реактор ще се прави.

Водят се преговори и с "Хюндай", която бе избрана от парламента за изпълнител на проекта, но се чака подписването на договор между двете компании и създаването на консорциум за изграждането на VII блок.
Ако проектът се осъществи, се очаква доста работа.

В партньорство с местен бизнесмен КМС стъпва и в съседна Гърция. Съдружник им е един от най-големите търговци на LPG (пропан-бутан) в Гърция, с кораби, с които търгува в цял свят, освен това е наследник на хотелиерски бизнес. Първоначално им давали малки проекти, за да проверят възможностите им. КМС-Гърция вече е изпълнил проект за PPC, Националната енергийна компания, за доставка и монтаж на охлатителна кула за ТЕЦ "Линоперамата" на остров Крит, прави метални конструкции за сградни подстанции за електроразпределителната компания Hendo. Изгражда жилищни корпуси за личния състав на гръцките ВВС, както и хангари за самолетите им.

В последно време се е насочила и към Косово, смятат да кандидатстват в поръчка за модернизация на въглищните мини там.

Имат запитвания от цяла Европа, но засега не смятат да се насочват далеч от България, един път заради логистиката, но и за отваряне на работа при старта на новите блокова в атомната централа.