В сравнение с нормалните гуми, тези без въздух са по-малко шумни - до 10 dB. Поради това, както и поради факта, че такива гуми не могат да бъдат пробити, те се разработват на няколко места по света.

Шведски учени от VTI обявяват, че ще завършат разработването на нови гуми за камиони, които не трябва да се помпат, до края на годината. Проектът е с продължителност 3,5 години и трябва да приключи през тази година и е финансиран от Европейския съюз. Зад него стоят учените Улф Сандберг и Ерик Хансон.

Учените обявяват, че характеристиките на тези колела включват намаляване на риска от аквапланинг, но и по-малко съпротивление при търкаляне от обикновените гуми. Тестовете показват, че съпротивлението е намалено с цели 35 процента, което може да има положителен ефект върху разхода на гориво.

Недостатъците на колелата са, че са твърде тежки. Защитата от ръжда на стоманата е най-големият виновник, а само една от гумите с джантата тежи 150 килограма и това е нещо, върху което тепърва ще се работи.

Сегашните пълни с въздух гуми са доста сложни. Техните странични стени и протектори могат да бъдат съставени от повече от 100 различни компонента или материала. Във версията без въздух, спиците са заместител на всичко по-горе. Те действат и като окачване, намалявайки силата между джантата и пътната настилка.