Volkswagen се готви да се откаже от популярния бензинов двигател 1,4 TSI, кото се предлага с два вида на мощност - 122 и 140 конски сили. Информация за обновения Golf се появи в отворената база данни на Министерството на промишлеността и търговията на Китай. От документите се вижда, че след местна модернизация хечбекът ще загуби двигателя 1,4 TSI EA211 и той ще бъде заменен от по-модерния агрегат 1,5 TSI EA211 Evo. Китайският Golf е последният модел на Volkswagen, който се предлага с този турбо двигател, тоест една ера е на път да отмине.
Турбодвигателят 1,5 TSI EA211 Evo дебютира през 2016 г. Разполага с турбокомпресор с променлива геометрия, а Volkswagen твърди, че е с по-добра горивна ефективност и екологичност. Напредъкът в мощността е символичен: в случая на "осмия" Golf мощността ще се увеличи с 10 конски сили, за да стане 150 коня.
В Китай 1,5-литровият двигател ще се задвижва от същия 7-степенна роботизирана скоростна кутия. В Европа има и версии с 6-степенна механична скоростна кутия.