Инстаграм и Уотсъп вече са отново онлайн, след като в сряда масово глобално прекъсване засегна няколко приложения, собственост на Meta.
От Фейсбук все още не са потвърдили дали всички проблеми са разрешени.
„Благодарим ви, че ни подкрепихте! 99% сме готови - просто правим някои последни проверки. Извиняваме се на тези, които са били засегнати от прекъсването", заявиха от Meta.
Над 22 000 души съобщиха за проблеми с Фейсбук в сряда вечерта, а над 18 000 се затрудняваха да използват Уотсъп, сочат данните в сайта за проследяване на прекъсванията Downdetector, пише Би Би Си.
Проблеми с приложенията бяха докладвани във Великобритания, части от Европа, Азия, Австралия, Южна Америка и САЩ. В България потребители също се оплакаха, че социалните мрежи не работят.
„И ние се завърнахме, щастливо чатене! Съжаляваме за чакането и благодарим, че ни изтърпяхте", заявиха от Уотсъп.
Прекъсванията са започнали около 18 ч. по Гринуич в сряда, според данни на Downdetector. Неговите цифри се основават на съобщения за прекъсвания и действителният брой на засегнатите потребители може да варира значително, пише bTV.
Скоро след като потребителите съобщиха за проблеми, от Meta заявиха, че са наясно с „технически проблем" и работят за отстраняването му възможно най-скоро.
Бяха докладвани различни проблеми, включително невъзможност за използване на приложенията изобщо или невъзможност за обновяване на каналите при някои потребители.
Платформите на Meta са едни от най-популярните в света. Фейсбук има над 3 милиарда активни месечни потребители.
Най-голямото прекъсване, което Meta преживя, беше през 2021 г., когато основателят Марк Зукърбърг се извини за причиненото прекъсване.
По този повод услугите Фейсбук, Месинджър, Уотсъп и Инстаграм прекъснаха работа за почти шест часа.