Журналист от американския сайт InsideEVs направи малък експеримент, за да определи колко енергия ще загуби батерията на електрически автомобил, ако колата стои дълго време при много ниски температури. Журналистът остави своята Kia EV6 в щата Ню Йорк почти месец без да я кара. Преди да отиде на почивка, той зареди батерията на своя електрически автомобил до 80 процента капацитет. След това оставил колата в студения си неотопляем гараж, докато външните температури варирали между -12 и +12 градуса.
Всяка батерия губи заряда си с течение на времето, дори и да не се използва, и че студеното време ускорява този процес, но експериментът показа, че страхът колата да се разреди след няколко дни на студа е напълно неоснователен.
След като колата била на студено 28 дни, собственикът проверил състоянието на батериите. Те били пълни на 78 процента, което означава, че в продължение на почти месец в неблагоприятни условия автомобилът е загубил минималното количество електричество.
Журналистът съветва, че преди всичко трябва да се погледне ръководството за употреба, за да се знае какво точно да се направи, ако не се използва електрическия автомобил дълго време.
Повечето ръководства препоръчват да са се остави електромобила включен в зарядното устройство, ако е възможно, за да може автоматично да поддържа подходящото ниво на зареждане, ако е необходимо. Това не е така при тази конкретна Kia, като собствениците се съветват да зареждат високоволтовата батерия веднъж на всеки три месеца, за да не се разреди.