Електрическите автомобили по-често участват в инциденти с пешеходци. Поне в сравнение с дизеловите и бензиновите коли. От друга страна, електромобилите са по-рядко част от статистиката на фаталните произшествия в сравнение с дизеловите и бензиновите, според анализ на Статистическата служба на Норвегия (SSB).
Проучването, което обхваща периода от 2018 г. до 2023 г., е фокусирано върху пътнотранспортните произшествия с пострадали лица. Данните отчитат дела на електрическите автомобили в общия автомобилен парк и също така вземат предвид колко километра действително изминават електрическите автомобили. Тоест колко електрически коли има по пътищата.
Според норвежката статистика делът на произшествията с електрически автомобили се е увеличил повече от три пъти между 2018 г. и 2023 г. По-конкретно, делът на електрическите автомобили в статистиката на произшествията се е увеличил от 7 на 25 процента. Но това се дължи преди всичко на факта, че броят на електрическите автомобили се е увеличил през същия период.
Така ръстът на произшествията е пропорционален на броя на електрическите автомобили. Въпреки това, когато става въпрос за тежки инциденти, има разлики. Електрическите автомобили са били свръхпредставени при инциденти с пешеходци през целия изследван период, което показва особен риск в тази категория.
Фактът, че електромобилите са много по-тихи е обект на много дебати през последните години. През 2019 г. по същата причина бе задължително въведена в колите на ток системата AVAS, което означава Acoustic Vehicle Alert System. Тя издава изкуствен звук веднага щом електрическият автомобил се движи със скорост от 20 км/ч или повече.