Китаският автомобилен производител BYD проведе специално събитие за представянето на най-новата си система за подпомагане на шофирането, наречена "Окото на Бог" (God's Eye). Тази програма ще позволи всеки автомобил на марката да бъде оборудван с интелигентна технология за шофиране от висок клас, включително в бюджетния хечбек BYD Seagull с цена от 69 800 юана (9 550 долара). ADAS God's Eye ще се предлага в три варианта с до три LiDAR сензора.
"Божието око" има три класификации за интелигентно шофиране. Системата от началното ниво се нарича „God's Eye C". Тя разчита на група от три камери, разположени зад предното стъкло. Като базово ниво на системата ще бъде възприета от автомобили под марката BYD. Тази система за възприемане ще се захранва от системата DiPilot 100 с пикова изчислителна мощност от 100 TOPS.
Други хардуерни елементи на „God's Eye C" включват 12 камери, радари с 5 мм вълна и 12 ултразвукови радара. Тези 12 камери се състоят от 3 камери за предно виждане, 5 панорамни камери и 4 камери за съраунд изглед. Пет радара с мм-вълни осигуряват 360-градусово възприятие без мъртъв ъгъл, предният радар има разстояние на откриване от 300 метра. Точността на 12-те ултразвукови радарни сензора е 1 см, а точността на паркиране е 2 см.
Втората ADAS система на марката се нарича "God's Eye B". Тя осигурява сензор LiDAR за подобряване и ще се внедрява в колите на подмарките на компанията Denza и Fang Cheng Bao. Освен това, някои водещи автомобили под марката BYD също ще приемат „Божието око B". Тази комбинация се захранва от система DiPilot 300 с изчислителна мощност от 300 TOPS.
Системата за автопилот на най-високото ниво на BYD се нарича „Божието око A". Тя използва три LiDAR, захранвани от системата DiPilot 600 с изчислителна мощност от 600 TOPS. Тази система ще се влага в автомобилите от луксозната марка Yangwang на BYD.
Всеки автомобил BYD с новата система за подпомагане на шофирането ще има архитектура Xuanji с "един мозък, два края, три мрежи и четири вериги". Това означава, че всяка кола има централен процесор, облачен AI, AI от страната на превозното средство, интернет на превозните средства, 5G мрежа, сателитна мрежа, верига от сензори, верига за управление и верига от данни.
Архитектурата Xuanji на BYD ще бъде свързана с новия изкуствен интелект Deepseek R1. Системите "God's Eye A" и "God's Eye B" поддържат функцията NOA (Навигация на автопилот) не само по магистралите, но и в градовете.
От компанията BYD показаха видео на суперавтомобила Yangwang U9, оборудван със системата God's Eye A, който се движи на състезателна писта без шофьор зад волана.