Плановете на Mazda за съживяване на роторните двигатели са все по-близо до реалността. Японските инженерите са уверени, че ще проектират мотор на Ванкел, който ще отговаря на най-строгите разпоредби за емисии.
"Реших да отворя отново групата за разработване на роторни двигатели. Важно е да спазваме строги разпоредби за емисиите като LEV IV в САЩ и Euro 7", съобщи главният изпълнителен директор на Mazda Масахиро Моро пред Road&Track.
Моро беше казал, че двигател с един ротор няма да бъде достатъчно мощен за американската публика, така че той се зае да разработи задвижващ механизъм с два ротора.
"Знаем, че ротационният двигател не е добър в спазването на емисиите, това беше причината, поради която решихме да спрем производството му през 2012 г. Но през последната година напредъкът е обнадеждаващ", казват още от компанията.
Mazda върна роторния двигател в производство през 2023 г. като генератор за разширяване на пробега за електрическия кросоувър MX-30. Системата с двоен ротор вероятно ще се използва в спортен модел. Споменава се кола, базирана на концепцията Iconic SP.