Министерство и община спорят за “Самоковско шосе” край Панчарево

6 от общо 36-те опасни участъка по пътищата са обезопасени още преди великденските празници, отговориха от пътната агенция на въпрос на “24 часа”. Два от тях са край селата Български извор и Микре по пътя от София за Варна, където станаха последните до момента трагични пътни инциденти.

Останалите участъци ще бъдат обезопасени по различно време, като за част от списъка срокът изтича на 15 май, а за друга част продължава до 15 август.

Засега има само едно спорно място - улица “Самоковско шосе” през територията на “Панчарево”, която е с много разбит асфалт, липсват каквито и да било мантинели, има необозначени кръстовища. Спорът обаче се води между МРРБ и Столичната община, тъй като до Кокаляне това е общински път, а не републикански. Наскоро регионалният министър Иван Иванов намекна, че най-вероятно пътната агенция ще обезопаси този път, но после ще съди общината да плати разходите.

Според намеренията на пътната агенция на 28 от всичките опасни места ще се ремонтират участъци, които са не по-дълги от 100 метра, като само на 16 от тях е предвидено ремонтиране на асфалтовата настилка.

На 12 места ще се слага шумна маркировка, а на 13 ще се монтират мантинели. На всичките 36 места е предвидено да се постави знак номер А40 - “Внимание! Участък с концентрация на пътнотранспортни произшествия”.

Опасните отсечки и кръстовища са само в 16 области от страната плюс Столичната. Там е предвидено обезопасяване на първите 600 метра от магистрала “Струма”,които попадат на територията на жк “Люлин”. Оказало се, че забавителните шлюзове на магистралата са с напълно изчезнала маркировка. Освен това трябва да се сложи шумна маркировка на входовете на огромните кръстовища, където магистралата пресича два от булевардите на жк “Люлин”. Сега на мястото от максимално разрешените за магистрала 140 км в час водачите трябва изведнъж да намалят до 50 км в час за населени места и много от тях често не си правят труда да спазват ограничението.

Освен това се оказва, че всеки вход и изход от магистралата има различни ограничения за скоростта, които ще трябва да се уеднаквят. Самият проект трябва да се направи до края на април, новите знаци да се монтират до края на май, а целият проект за обезопасяване трябва да е готов до края на юни.

Най-дълъг срок - до 15 август, е даден за обезопасяването на един участък от 100 метра, който се намира на 42 километра преди Видин. Там най-често катастрофират тирове, защото има много остър завой, в който видимостта е намалена. На мястото ще се монтират колчета по средата на пътя, но освен това скоростта на движение трябва да се сведе до 30 км в час. Най-много време ще отнеме обаче да се оправят деформациите, които не са само в асфалта, а и в основата на пътя, и след това отгоре да се поставят шумна напречна маркировка и флуоресциращи ленти.