След откриването на 100-ния си магазин компанията решава всяка година да подпомага реставрирането на един от 100-е туристически обекти

1% от парите от продадени истинско сирене, кашкавал, мляко и други млечни продукти в магазините на "Билла" ще отидат в сметка за реставрация на паметника Шипка. 1 лев от всяка продадена фланелка с изображения на един от 100 национални туристически обекта също ще е за осъществяването на тази идея.

"Билла България" стартира дългосрочната национална кампания „Ние обичаме България“ в подкрепа на 100-те национални туристически обекта. Всяка година инициативата ще подкрепя различни обекти, които имат нужда от неотложна поддръжка и защита. 

Идеята за подкрепа на 100-те национални туристически обекти е дошла на управителя на "Билла България" Бойко Сачански през ноември, когато са открили магазин №100 в България, в момента магазините на мултинационалната верига у нас са 103. Сачански си спомнил за 100-те туристически обекта и за онази книжка, в която деца и възрастни слагаха печати след посещението на всеки един от тях, и с екипа си е разработил кампанията за реставрацията им.

Решихме, заедно с министъра на културата Вежди Рашидов, първият от 100-те обекта, който ще подпомогне "Била България", да е паметникът на Шипка. От друга страна компанията решава даде рамо и на българските производители на млечни продукти, които продават в мрежата на "Билла", и отговарят на БДС. 1% от стойността на продадените в рамките на 1 месец продукти от 2 до 29 юни, ще отиде за реставрацията на Паметника на свободата на връх Шипка", каза Сачански.

Днес компанията представи инициативата си, с участието на министрите на туризма и земеделието Николина Ангелкова и Десислава Танева и зам.-министъра на културата Бони Петрунова.

На 31 май от 19 ч "Билла" организира голям благотворителен концерт,под надслов „Звезди пеят за България“ в зала "Арена Армеец". Билетите могат да бъдат закупени в мрежата на Еventim. Ценовите категории са от 5 и 10 лева, в зависимост от местоположението в залата. Всички средства, събрани от продажбата на билети, ще бъдат дарени за реставрацията на паметника.

„Сигнал“, D2, Веселин Маринов, Тони Димитрова, Поли Генова, Нели Рангелова, Панайот Панайотов, Мариана Попова, Невена Цонева, Преслава Пейчева, Веси Бонева и VS Dance, LaTiDa и Бон-Бон ще се качат на една сцена, за да дадат „гласа“ си за България и да помогнат за възстановяването на един от символите и – Паметника на свободата на връх Шипка. Това ще бъде и първото участие на Поли Генова след големия и успех на "Евровизия".

Фактът, че се правят подобни инициативи от такава социално отговорна компания като "Билла", много ни радва, защото публично-частното партньорство също е един от акцентите в работата на Министерството на туризма, каза министър Николина Ангелкова. Подобни събития насърчават и вътрешния туризъм. Само за първото тримесечие на годината нощувките са 2,4 млн., което е 13% повече спрямо същия период на 2015 г., от тях 1,4 млн. са на български граждани, което е също 13% увеличение. Това ни нарежда сред първите 10 места в ЕС по данни на Евростат, каза Ангелкова.

Тя припомни за онлайн регистъра на туристическите атракции, който е създало министерството. В момента го надграждаме, добавяме в него регистър за фестивалите и събитията, подготвяме и легенди за България, каза още тя.

Искам да приветствам "Билла" за инициативата. Удовлетворена съм от сътрудничеството, което имаме с г-н Сачански за отделните елементи на тази инициатива, каза министърът на земеделието Десислава Танева. Всеки българин може да подкрепи инициативака, като във всеки от тези 100 обекта (магазини на "Билла" - б.р.) може да си купи истинското българско бяло саламурено сирене, от истинско мляко, по БДС. Заради по-ниските си цени имитациите са увеличили пазарния си дял, каза още тя.

В България потребяваме храни за 6,7 млрд. лв., най-висок относителен дял заемат млякото и млечните продукти - близо 1,5 млрд. лв., над 1,2 млрд. са месните продукти и около 1 млрд. лв. са плодовете и зеленчуците. Инициативата на "Билла" е подкрепа за българското национално производство, допълни Танева.

Министърката похвали "Билла" и за сътрудничеството с българските производители на плодове и зеленчуци, за директните контакти със 100 градини. Тя заяви, че 60% от потреблението на плодове и над 72% от потреблението на зеленчуци у нас е от местно производство.