Германската верига “Лидл” откри в неделя първия си магазин в България по нова концепция. В обекта на бул. “Андрей Ляпчев” в кв. “Младост” в София, са променени дизайнът, функционалността и енергийната ефективност на сградата, като фокусът е върху клиентите, служителите и околната среда.
Няма и 1 година от отварянето в Италия на първия подобен магазин като концепция, каза управителят на “Лидл България” Милена Драгийска-Денчева. Това било важен знак за бизнес средата, че ангажиментът на “Лидл” в страната е устойчив и инвестициите ще продължат.
Всички следващи обекти на “Лидл” ще са по новата концепция, поетапно ще се обновяват и старите. До края на годината ще бъдат отворени два нови магазина. На 30 септември започва работа първият обект на “Лидл” в столичен мол - “София ринг мол”. До края на 2016 г. ще отвори и първият магазин на веригата в Благоевград. За 2017 г. са планирани мининум 5 обекта.
В магазина в “Младост” е увеличено вътрешното пространство, въпреки че т.нар. строително петно е колкото и при старите обекти. Коридорите са разширени с 10%, пекарната е до входа с Г-образни отворени регали за улеснен достъп на потребителите. Цялото осветление е LED, има и много дневна светлина. Сред нововъведенията за служителите са модерно обзаведени социални помещения. Важен елемент на новата концепция на “Лидл” е енергийната ефективност на сградата. Най-новият магазин ще получи BREEM сертификат за постигане на “изключително” ниво за първи път в България. Климатизацията е разработена така, че да ползва за отопление отпадната топлина от хладилното оборудване. Като цяло магазинът ще ползва с 30% по-малко енергия. Той е на 10-о място в света от всички обекти на “Лидл” по екологични и енергийни стандарти. Магазинът от ново поколение е излязъл с 10% по-високи строителни разходи спрямо старите обекти.
Сред гостите на откриването бяха зам.-кметът на столицата Дончо Барбалов и шефът на агенцията по инвестиции Стамен Янев.