До 2020 година магистрала "Струма" може да бъде изцяло завършена. Това прогнозира председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура" инж. Лазар Лазаров, съобщи Дарик.
По-рано днес той се срещна с пътни строители, еколози и експерти по пътна безопасност, за да се обсъдят вариантите за строителството на аутобана в района на Кресненското дефиле.
В случая с този участък на "Струма", който е най-сложният и най-скъпият, "мащабът е много по-голям и сметката е много по-голяма", предупреди Лазаров, като поясни, че ако България не започне строителството му през този програмен период, ще загуби еврофинансирането на цялата магистрала и ще трябва да върне около 1 млрд. лв. на Брюксел.
Според Лазаров проектът с обход от изток, само с едно изнесено извън Кресненското дефиле платно, като алтернатива на преминаването по стария път, се очертава като единствено решение.
Той предвижда от Кресна към Симитли движението да минава по сегашното трасе, а другото платно - от Симитли до Кресна ще бъде изнесено в източна посока по изцяло нов терен.
"На последния комитет за наблюдение се обединихме около заданието за изготвянето на доклада за оценката на въздействието върху околната среда. В момента се подготвя с новото трасе. Предполагам, че през октомври ще влезе за разглеждане в МОСВ. Успоредно с това, готвим процедура за възлагането на идейния проект, за който очакваме в първата четвърт на следващата година да имаме готовност, и след това да възложим същинското строителство.
Ако сметките ни са правилни, макар че те са доста оптимистични, строителството може да започне през следващия строителен сезон. Започне ли тогава, трите години са напълно достатъчни - до 2020 г., магистралата да бъде завършена", каза още Лазаров.