Пламен Николов: Човек е добре да се учи от чуждите грешки, не от своите. За съжаление, не става винаги така
Ресторант "Наше село" отваря врати през 2007 г. в центъра на София. Уютната битова обстановка вътре, заедно с лятната градина предлагат 350 места.Мястото е предпочитано за чествания на различни семейни или фирмени партита.
Собственикът Пламен Николов притежава и заведение в Музикалната академия, както и ресторант "Веселото кебапче". Кухнята в тях е различна, но това, което обединява заведенията е, че навсякъде се държи на ястия, приготвени от свежи продукти, както и качествено обслужване.
- Защо и как избрахте да започнете този бизнес?
- Работя от 27 години в тази сфера. Имах заведение в курорта "Албена", там работех 10 години.
- Кое е това, което най-много ви мотивира?
- Много сложен въпрос. Първо - печалбата не е определяща. По-важното е, когато чуеш някой клиент да благодари за поднесената храна или напитки. Това много гали ухото. Когато напишат, че са доволни, че им харесват атмосфера, храна, това стимулира бъдещата работа.
- Кои са най-важните хора за успеха на вашия бизнес?
- Всички са важни - готвачите, управителят е важна фигура, важни са и сервитьорите.
- Кои са най-големите предизвикателства, пред които сте се изправяли?
- Най-голямото предизвикателство е да съумееш да привлечеш клиенти с хубава храна и добро обслужване. Там, където обслужването е на ниво, а храната е много добра, нещата се получават. Правим всичко възможно да се справим.
- Какво научихте за тези години като предприемач?
- Много научих и много не научих. Човек е добре да се учи от чуждите грешки, не от своите. За съжаление, не става винаги така - много често се налага да се учим и от нашите грешки. Слава Богу досега е нямало нищо фатално.
- Как си представяте своя бизнес след 5 години?
- Много ми се иска да е проспериращ. Повече обекти, ще се управляват по-трудно. Нужни са четири-пет, които да носят просперитет на фирмата.
*"24 часа" е ексклузивен медиен партньор на кампанията „МЕТРО Ден на предприемача“. Рубриката представя български предприемачи и се осъществява със съдействието на „Метро Кеш енд Кери България“.